Friday, September 16, 2011

nak Kurus Cam dulu-dulu lahhh....!!


hurm...berat badan dah nek dan semakin nek...tu la dlu kurus kering nak sangat jadi gemok..bila dah gemuk nak kurus pla...alahai...manusia...memang tak penah bersyukur dengan apa yang ada...hehehe..tapi kegemukan ni jg berkait rapat dengan peningkatan usia agaknya....dl2 masa tahun 2006 berat aku cuma 50 kg ja...tu usia 20 thn sey..mudanye...hik..hik tahun 2008 plak time tu tgh study kat u berat nek g 55 kg...dah la masa tu tgh frust di tinggal kekasih...makan tak lalu, tidur pun bersulam air mata...tapi heran badan tak susut....

saya amat mengakui lah cara hidup kat kampus dlu mendorong berat badan jadi chuby..lemak sana sini..waktu makan tak teratur, makan pon sekali sehari jak tau makan malam...tengahri mkn megi..tau mkn biskut, roti ke...bersenam jarang sangat...begitu la kehidupan seharian aku sampai aku graduate..tahun 2010 timbang berat nek g 5 kilo....means dah total 60 kg...OMG!!!...dan sekarang baru2 ni sebelum bulan posa tu ada la tergerak cek g berat...sebab dah kurang makan nasi...ada buat senaman sikit....tapi tekezut beruk...ingatkan dah susut...tapi nek g upanya........tensioonnnnya...!!!!!..dah 65 kg.......skrg ni dah bertekad cemerlang nak diet.......

saya cuma amalkan tak makan nasi...kl nak pun wktu tghri..tu pun sesenduk ja pun...lebikan sayur....malam pla just mkn oat campur nestum....byk minum air kosong setiap hari...dan lagi satu amalkan minum jus sunquick tu...buat pekat2..biar rasa masam.....
mudah-mudahan aku akan suksesss...adios...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...